ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Eka Hasta Bhujasana – wzmocnienie ramion i mięśni brzucha

  • piątek, 9 wrzeďż˝nia 2016
  • opracował: Paulina Szpargała
Asana wymagająca siły i elastyczności. Intensywnie wzmacnia mięśnie ramion i przedramion, stymuluje pracę narządów jamy brzucha. Choć balanse, bywają dla osób początkujących trudne do wykonania, warto podejmować próby, aby sukcesywnie rozwijać siłę swoich mięśni i poczucie równowagi.
 
 

Eka – jeden

Hasta – ręka

Bhuja – ramię

 

Asana wymagająca siły i elastyczności. Intensywnie wzmacnia mięśnie ramion i przedramion, stymuluje pracę narządów jamy brzucha. Choć balanse, bywają dla osób początkujących trudne do wykonania, warto podejmować próby, aby sukcesywnie rozwijać siłę swoich mięśni i poczucie równowagi.

 

eka hasta bhujasana

1. Usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami.
2. Wykonaj wydech, zegnij prawe kolano, uchwyć kostkę prawą ręką i umieść nogę z tyłu na prawym ramieniu. Tył prawego uda dotyka tylnej części prawego ramienia. Umieść nogę tak wysoko, jak potrafisz.
3. Połóż dłonie na podłodze, podczas wydechu unieś całe ciało nad podłogę i utrzymuj równowagę.
4. Pozostań w pozycji przez 20-30 s, oddychaj normalnie.
5. W czasie balansowania trzymaj lewą nogę prostą i równoległą do podłogi.
6. Wykonaj wydech, opuść tułów na podłogę, zwolnij prawą nogę, wyprostuj ją przed sobą i powtórz asanę w przeciwną stronę w takim samym czasie.
Instrukcja według wskazówek B.K.S. Iyengara, „Światło jogi”, str. 196.
- wzmacnia mięśnie ramion i przedramion,
- buduje siłę nadgarstków,
- wzmacnia mięśnie brzucha,
- stymuluje pracę narządy narządów jamy brzusznej,
- dodaje energii,
- gruntuje poczucie równowagi.
 

 

 
zobacz również:
Opublikuj na:

data wydruku: czwartek, 24 czerwca 2021 roku 11:00:03
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=1754