Setu bandha sarvangasana

most

Przeciwwskazania:

 

  • ból w dolnym odcinku kręgosłupa,
  • menstruacja,
  • ból pleców.

Jeżeli bolą Cię plecy – skonsultuj wykonywanie pozycji z dyplomowanym nauczycielem jogi.

 

Sposób wykonania

 

  1. Przygotuj klocek do jogi i matę.

    most
     

  2. Połóż się na macie na plecach, zegnij nogi w kolanach, podnieś biodra do góry i włóż klocek pod kość krzyżową.

    most

  3. Spleć palce rąk za klockiem i podwiń barki pod siebie, tak żeby stanąć na szczytach barków.

    most
     

  4. Nogi zgięte w kolanach, kość krzyżowa oparta na klocku, klatka piersiowa bardzo mocno otwarta, brzuch kompletnie rozluźniony.

    most
     

  5. Jeżeli chcesz przejść do pełnego wariantu pozycji – wyprostuj nogi, zaktywizuj stopy, wypchnij pięty. Stopy mogą być ustawione na szerokość bioder.

    most
     

  6. Nogi są wyprostowane, stopy skierowane do sufitu, ręce wyprostowane, barki podwinięte. Dużo przestrzeni w klatce piersiowej. Spokojne wdechy i wydechy.

    most
     

  7. Ciało jest ustawione dokładnie w jednej linii, w osi maty.
     
    most

    most
     

  8. Aby wyjść z pozycji: zegnij nogi w kolanach, przejdź do wariantu uproszczonego pozycji.
     

  9. Rozplącz ręce, podnieś biodra do góry, wyciągnij klocek na bok i powolutku z wydechem rozpłaszcz plecy na ziemi – cała powierzchnia pleców jest na podłodze, kolana połączone razem, stopy osobno.

    most
     

  10. Wyprostuj nogi, rozluźnij się...przekręć się na bok i delikatnie, powolutku podnosząc się z dołu pleców wyjdź z pozycji. Usiądź w swastikasanie – w siadzie skrzyżnym.

    most

    most


Korzyści:

 

  • energetyzuje,
  • otwiera klatkę piersiową,
  • usuwa napięcia z barków.

 

 

Materiał opracowany na podstawie DVD JOGA W DOMU vol. 1
joga w domu dvd

 

 

 

 


data wydruku: wtorek, 22 czerwca 2021 roku 14:47:39
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=161