Virabhadrasana III - Pozycja Wojownika III
Doł±cz do nas na
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA


Virabhadrasana III

Virabhadrasana III (Pozycja Wojownika III)

Virabhadra – imię niezłomnego wojownika, inkarnacji Shivy, który opisywany był jako ten, który posiada tysi±c twarzy, oczu i stóp, władaj±cego tysi±cem maczug, odzianego w tygrysi± skórę.
 
Virabhadrasana III
 
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Stań w Tadasanie a następnie przejdĽ do skłonu Uttanasana, na wydechu, stanowczym ruchem wysuń lew± nogę do tyłu i postaw stopę na podłodze. Prawe kolano powinno być nieznacznie ugięte. Połóż ¶rodkow± czę¶ć tułowia na ¶rodkowej czę¶ci prawego uda i przyci±gnij dłonie do prawego kolana: praw± po zewnętrznej stronie, lew± po wewnętrznej. ¦ci¶nij dłońmi kolano, unie¶ nieznacznie tułów i na wydechu przesuń go nieco na prawo.
2. Teraz zdecydowanym ruchem rozci±gnij ramiona do przodu, tak aby znajdowały się równolegle do podłogi i jednocze¶nie równolegle do siebie. Skieruj dłonie wnętrzami do siebie. Na wydechu wypchnij praw± ko¶ć udow± do tyłu i aktywnie doci¶nij piętę do podłogi. Zsynchronizuj prostowanie przedniej nogi z podnoszeniem tylnej nogi do góry. Kiedy uniesiesz lew± nogę, wciskaj ko¶ć ogonow± w miednicę.
3. Staraj się zachować równowagę. Nie pozwól, żeby tułów przesun±ł się do przodu kiedy wejdziesz do pozycji. Dlatego gdy prostujesz kolano, my¶l o tym żeby przesuwać ko¶ć udow± do tyłu, dzięki temu biodro pozostanie na miejscu i pozycja będzie bardziej stabilna.
4. Ramiona, tułów i uniesiona noga powinny być usytuowane relatywnie równolegle do podłogi. Pilnuj aby miednica nie przechylała się. Uwolnij biodro uniesionej nogi w kierunku podłogi, pozwól mu wyrównać się z drugim biodrem, tak aby one również znajdowały się równolegle do podłogi. Tylna noga również powinna być aktywna i wyci±gnięta mocno do tyłu, w przeciwnym kierunku niż ręce. Poczuj że twoje ciało wyci±ga się jednocze¶nie w dwie przeciwne strony. Unie¶ nieco głowę i patrz do przodu, jednak nie przeci±żaj±c tyłu szyi.
5. Pozostań w pozycji od 30 sekund do minuty. Na wydechu rozluĽnij ciało po czym wyjdĽ z pozycji: opuszczaj±c ręce na podłogę tuż przy prawej stopie, na kolejnym wydechu postaw tyln± nogę na podłodze, tuż przy przedniej. Pozostań w skłonie jeszcze przez kilka oddechów, a następnie powtórz wszystkie ruchy na drug± stronę.
 
Korzy¶ci:
  • wzmacnia mię¶nie nóg i brzucha
  • poprawia zdolno¶ć koncentracji
  • wzmacnia kostki
  • wzmacnia ramiona i mię¶nie pleców
  • tonizuje narz±dy podbrzusza
  • poprawia równowagę i postawę ciała
 
Przeciwwskazania:
  • wysokie ci¶nienie krwi
 
Opracowanie: JK
 
 
Opublikuj na:
  
kalendarium wydarzeń
Poprzednie
Czerwca 2021
Następne
PW¦CPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
pokaż wszystkie
więcej
pokaż wszystkie
Partnerskie szkoły jogi
  

Partnerzy portalu
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

  
Joga Portal - Pierwszy, ogólnopolski serwis joga-joga.pl - Kraków - Poznań - Wrocław - Trójmiasto - Lublin
Wakacje z joga, wakacyjne kursy jogi oraz wyjazdy organizowane przez szkoły Jogi z całej Polski. Wyszukiwarka szkół jogi: Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin a także wiele innych miast z całej Polski. Pozycje jogi, joga na DVD, ksi±żki o jodze,joga-sklep, forum a także medytacja, ajurweda, kursy rozwoju oraz masaż tajski. Najnowsze wydarzenia, pytania oraz odpoweidzi, wywiady oraz joga w ci±ży i joga dla dzieci - Indie i joga w Indiach a także abc jogi i wakacje z jog± podróżowanie po Azji
LikeSoft