Utthita Hasta Padangustasana - Pozycja ręki wyci±gniętej do dużego palca stopy
Doł±cz do nas na
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA


Utthita Hasta Padangustasana

  • nazwa tłumaczona: Pozycja ręki wyci±gniętej do dużego palca stopy
  • grupa: Pozycje stoj±ce

Utthita Hasta Padangustasana (Pozycja ręki wyci±gniętej do dużego palca stopy)

Utthita – wyci±gnięty, wzniesiony
Hasta – ręka
Padangustha – paluch
Utthita Hasta Padangustasana
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
 
Pozycję dobrze jest rozpocz±ć od wariantu z nog± wyci±gnięt± do przodu (Utthita Hasta Padangustasana I), a dopiero potem przej¶ć do pozycji z nog± uniesion± w bok (wariant II). Jeżeli odczuwasz trudno¶ć w wykonywaniu tej pozycji i utrzymaniu w niej równowagi, oprzyj nogę na drabinkach.
 
1. Stań w Tadasanie.
2. Ciężar ciała przesuń na praw± nogę, doci¶nij stopę mocno do podłogi a następnie przy pomocy lewej dłoni unie¶ lew± zgięt± nogę, tak aby kolano znajdowało się na wysoko¶ci brzucha. Prawa dłoń spoczywa na biodrze.
3. Palcami lewej ręki uchwyć duży paluch lewej stopy. Wyprostuj nogę, rozci±gaj wnętrze stopy, palce stopy skieruj w stronę swojej głowy. W tym czasie prawa noga musi pozostać prosta i aktywna. Rotuj prawe udo do wewn±trz, jego przedni± czę¶ć przesuwaj do tyłu, wciskaj stopę mocno w podłogę. (Jeżeli nie możesz wyprostować nogi, nieznacznie j± zegnij lub użyj paska).
4. Staraj się utrzymać biodra w równej linii i proste plecy. Na wdechu wyci±gnij boki tułowia do góry, uno¶ mostek w stronę brody. Oddychaj spokojnie, otwieraj klatkę piersiow±. Za każdym razem, kiedy wykonujesz tę pozycję staraj się coraz wyżej unosić nogę. W pełnej pozycji stopa powinna znajdować się na wysoko¶ci głowy.
5. Teraz przejdĽ do wariantu z nog± do boku. Trzymaj±c wci±ż za palec stopy, przesuń powoli lew± nogę na bok. Rotuj lewe udo na zewn±trz, a prawe do wewn±trz. Prawa noga musi być nadal wyprostowana i aktywna. W tym wariancie biodra nie znajduj± się już w jednej płaszczyĽnie. Nie przechylaj się na boki, ale wyci±gaj do góry, nie rotuj tułowia, ramiona powinny znajdować się w jednej płaszczyĽnie. Staraj się unosić stopę coraz wyżej i wyżej, w pełnej pozycji stopa powinna znajdować się na wysoko¶ci ramion. Oddychaj jednostajnie, to pomoże ci utrzymać równowagę.
6. Pozostań w pozycji przez kilka oddechów – do 30 sekund. Aby wyj¶ć z pozycji na wdechu przenie¶ znów nogę do przodu, na wydechu zegnij kolano i postaw stopę na podłodze, wracaj±c tym samym do Tadasany. Następnie powtórz wszystko na druga stronę.
 
Zalecenia terapeutyczne:
  • artretyczne bóle stawowe w obrębie kończyn dolnych i stawów biodrowych
  • osteoporoza
 
Korzy¶ci:
  • rozci±ga tyln± stronę nóg i wzmacnia je
  • rozci±ga i otwiera stawy biodrowe
  • rozci±ga kostki
  • tonizuje dolny odcinek kręgosłupa
  • poprawia równowagę
 
Przeciwwskazania:
  • rwa kulszowa (możesz wykonać pół-pozycję)
  • ci±ża (jw.)
  • menstruacja (jw.)
  • uszkodzenia kostek lub dolnych pleców
 
Opracowanie: JK
 
 
Opublikuj na:
  
kalendarium wydarzeń
Poprzednie
Czerwca 2021
Następne
PW¦CPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
pokaż wszystkie
więcej
pokaż wszystkie
Partnerskie szkoły jogi
  

Partnerzy portalu
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

  
Joga Portal - Pierwszy, ogólnopolski serwis joga-joga.pl - Kraków - Poznań - Wrocław - Trójmiasto - Lublin
Wakacje z joga, wakacyjne kursy jogi oraz wyjazdy organizowane przez szkoły Jogi z całej Polski. Wyszukiwarka szkół jogi: Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin a także wiele innych miast z całej Polski. Pozycje jogi, joga na DVD, ksi±żki o jodze,joga-sklep, forum a także medytacja, ajurweda, kursy rozwoju oraz masaż tajski. Najnowsze wydarzenia, pytania oraz odpoweidzi, wywiady oraz joga w ci±ży i joga dla dzieci - Indie i joga w Indiach a także abc jogi i wakacje z jog± podróżowanie po Azji
LikeSoft