Parighasana - Pozycja bramy
Doł±cz do nas na
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA


Parighasana

Parighasana (Pozycja bramy)

Parigha – metalowy rygiel, którym zamyka się bramę
 
 Parighasana
 
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Uklęknij na podłodze (na prawym brzegu maty). Wysuń lew± stopę do boku, umieszczaj±c j± jak najdalej, tak aby lewa noga była wyprostowana. Lew± stopę ustaw w jednej linii z prawym kolanem. Doci¶nij lew± pietę mocno do podłogi, palce stopy wyci±gnij w stronę sufitu. Pięta powinna znajdować się pod k±tem 90 stopni. Wnętrze lewego uda kieruj na zewn±trz, rzepka kolanowa powinna być skierowana do sufitu. Przesuń prawe biodro do przodu, tak aby znalazło się tuż nad kolanem, uda powinny znajdować się prostopadle do podłogi. Dłonie połóż na biodrach.
2. Wraz z wdechem unie¶ prawe ramię wysoko nad głowę, wyci±gaj dłoń do sufitu. Podwiń ko¶ć ogonow±. Kręgosłup wyci±gaj do góry, wyrównaj biodra.
3. Na wydechu zegnij się do boku, w stronę lewej nogi. Staraj się nie pochylać do przodu, utrzymaj plecy w jednej płaszczyĽnie. Lew± rękę wyci±gnij wzdłuż lewej nogi, połóż lew± dłoń na udzie, powinna być skierowana wnętrzem do sufitu.
4. Na wdechu wygnij prawe ramię, wysoko ponad głow±, do lewego boku. Ramię przypomina łuk bramy. Przesuwaj prawe ramię do tyłu, tak aby barki znajdowały się jeden nad drugim. Prawa pacha powinna być otwarta. Wraz z przesunięciem w lewo tułowia lewa dłoń opada niżej w stronę podłogi, teraz umie¶ć j± na goleni lub na kostce. Wyci±gaj tułów do boku i do góry.
5. Prawe ramię powinno znajdować się za głow±. Zwróć twarz w praw± stronę i spójrz ku górze spod prawego ramienia.
6. Pozostań w pozycji przez od 30 sekund – do minuty a następnie na wdechu rozluĽnij i opu¶ć prawe ramię, przenie¶ tułów do pionu, następnie powróć do pozycji klęcz±cej. Zrelaksuj się a następnie powtórz wszystkie czynno¶ci na drug± stronę, klękaj±c na drugiej stronie maty.
*W pełnej pozycji zbliżamy bok tułowia do wyprostowanej nogi najbliżej jak się da i zaplatamy obie dłonie wokół stopy.
 
Korzy¶ci:
  • poprawia kr±żenie naszej życiowej energii – prany
  • rozluĽnia
  • rozci±ga boki tułowia i kręgosłup
  • rozci±ga ¶cięgna podkolanowe i udowe
  • otwiera ramiona
  • stymuluje organy wewnętrzne i płuca
Przeciwwskazania:
  • poważne uszkodzenia kolan (możesz wykonać pozycję siedz±c na krze¶le)
 
Opracowanie: JK
 
 
 
Opublikuj na:
  
kalendarium wydarzeń
Poprzednie
Czerwca 2021
Następne
PW¦CPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
pokaż wszystkie
więcej
pokaż wszystkie
Partnerskie szkoły jogi
  

Partnerzy portalu
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

  
Joga Portal - Pierwszy, ogólnopolski serwis joga-joga.pl - Kraków - Poznań - Wrocław - Trójmiasto - Lublin
Wakacje z joga, wakacyjne kursy jogi oraz wyjazdy organizowane przez szkoły Jogi z całej Polski. Wyszukiwarka szkół jogi: Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin a także wiele innych miast z całej Polski. Pozycje jogi, joga na DVD, ksi±żki o jodze,joga-sklep, forum a także medytacja, ajurweda, kursy rozwoju oraz masaż tajski. Najnowsze wydarzenia, pytania oraz odpoweidzi, wywiady oraz joga w ci±ży i joga dla dzieci - Indie i joga w Indiach a także abc jogi i wakacje z jog± podróżowanie po Azji
LikeSoft