Parivrtta Parsvakonasana - Pozycja odwróconego k±ta
Doł±cz do nas na
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA


Parivrtta Parsvakonasana

Parivrtta Parsvakonasana (Pozycja odwróconego k±ta)

Parivrtta – obrócony, odwrócony
Parsva – bok, strona
Kona- k±t


UWAGA ! Do bezpiecznego wykonania pozycji osoby, które nie s± w stanie oprzeć stabilnie dłoni na podłodze powinny zastosować do podparcia KLOCEK DO JOGI
.
 Parivrtta Parsvakonasana
 
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
Możesz zacz±ć na dwa sposoby:
1. A. Stań w Tadasanie, na wydechu wykonaj skok lub stań w dużym rozkroku. Połóż dłonie na biodrach. Postaw praw± stopę pod k±tem 90 stopni względem prawej, a lew± stopę zwróć nieznacznie do ¶rodka. Wzmocnij uda, lewe udo obróć na zewn±trz. Rzepka prawego kolana powinna znajdować się w jednej linii z praw± kostk±. Na wydechu odwróć tułów w lew± stronę, na kolejnym wydechu zegnij prawe kolano, staraj się aby udo było równolegle do podłogi. Utrzymaj lew± nogę mocn± i wyprostowan±.
lub
2. B. Uklęknij na macie. Przesuń praw± nogę do przodu, tak aby kolano wyznaczało k±t prosty. Połóż lew± dłoń po zewnętrznej stronie prawego kolana a praw± dłoń na biodrze. Wyci±gnij klatkę piersiow± do góry, następnie przy pomocy lewej ręki (odpychaj±c się od niej) staraj się skręcać tułów tak, aby klatka piersiowa była równoległa do ko¶ci udowej.
 
3. Wci±gnij brzuch i ponownie unosz±c klatkę piersiow± na wydechu nieznacznie zegnij tułów do przodu. Połóż lew± dłoń na podłodze tuż przy małym palcu prawej stopy ub na klocku do jogi. Zwróć klatkę piersiow± w lew± stronę, naciskaj lew± ręk± na praw± nogę, pacha powinna znajdować się tuż przy kolanie. Prawa dłoń na razie pozostaje jeszcze na ko¶ci krzyżowej.
4. (B) Podwiń palce tylnej stopy a następnie unie¶ kolano nad podłogę, wyci±gaj±c się od lewej pięty staraj się wyprostować tyln± nogę w kolanie i położyć piętę na podłodze. Stopa powinna być nieznacznie skierowana do ¶rodka. ZnajdĽ równowagę w tej pozycji.
5. Skieruj głowę w kierunku nieba, wyci±gaj tyln± czę¶ć szyi. Przesuń prawe ramię nad głowę. Prawy bark powinien znajdować się tuż za głow±, twarz skierowana w stronę otwartej pachy. Wyci±gnij rękę mocno za siebie, dłoń powinna być otwarta wnętrzem do podłogi.
6. Pozostań w pozycji od 30 sekund do 1 minuty. Przy każdym wdechu wyci±gaj się bardziej i wci±gaj brzuch a przy wydechu pogłębiaj skręt. Aby zakończyć pozycję, na wydechu rozluĽnij skręt, powstań na wdechu. Zamień nogi, powtórz pozycję na drug± stronę.
 
Zastosowanie terapeutyczne:
  • poprawia perystaltykę jelit i trawienie
  • zatwardzenia
  • bezpłodno¶ć
  • bóle dolnych pleców
  • rwa kulszowa
  • osteoporoza
 
Korzy¶ci:
  • masuje i stymuluje organy jamy brzusznej
  • dodaje energii
  • wydłuża i rozci±ga nogi, kolana, kostki
  • rozci±ga pachwiny, kręgosłup, klatkę piersiow±, ramiona
  • wzmacnia odporno¶ć, wytrzymało¶ć
  • poprawia balans
 
Przeciwwskazania:
  • ból głowy
  • zbyt wysokie lub niskie ci¶nienie krwi
  • bezsenno¶ć
  • uszkodzenia szyi (nie podno¶ głowy do góry, patrz na wprost)
 
Przydatne akcesoria:
Opracowanie: JK
 
 
Opublikuj na:
  
kalendarium wydarzeń
Poprzednie
Czerwca 2021
Następne
PW¦CPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
pokaż wszystkie
więcej
pokaż wszystkie
Partnerskie szkoły jogi
  

Partnerzy portalu
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

  
Joga Portal - Pierwszy, ogólnopolski serwis joga-joga.pl - Kraków - Poznań - Wrocław - Trójmiasto - Lublin
Wakacje z joga, wakacyjne kursy jogi oraz wyjazdy organizowane przez szkoły Jogi z całej Polski. Wyszukiwarka szkół jogi: Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin a także wiele innych miast z całej Polski. Pozycje jogi, joga na DVD, ksi±żki o jodze,joga-sklep, forum a także medytacja, ajurweda, kursy rozwoju oraz masaż tajski. Najnowsze wydarzenia, pytania oraz odpoweidzi, wywiady oraz joga w ci±ży i joga dla dzieci - Indie i joga w Indiach a także abc jogi i wakacje z jog± podróżowanie po Azji
LikeSoft