Utthita par¶vakonasana - pozycja rozpostartego k±ta
Doł±cz do nas na
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA


Utthita par¶vakonasana

  1. Stań w tadasanie
    utpar1
  2. Wdech i z wydechem skok – utthita hasta padasana stopy pod nadgarstkami
  3. Skręć lew± stopę nieznacznie do ¶rodka
  4. Skręć praw± nogę 90 st. na zewn±trz
  5. Na wdechu mostek w górę z wydechem zegnij praw± nogę do k±ta prostego z kostk±, udo równoległe do podłogi

    uttpar2
     
  6.  Lewa noga prosta, stopa doci¶nięta do podłogi
  7. Kolejny j wdech wyci±gnij praw± rękę w bok i górę i z wydechem wyci±gaj±c prawy bok tułowia oprzyj opuszki palców dłoni na podłodze po zewnętrznej stronie stopy.
  8. SprawdĽ ustawienie nóg,  lewa ręka pionowo do góry
  9. Odpychaj±c się od lewej pięty –wyci±gnij cały lewy bok tułowia
  10. Odpychaj±c się palcami prawej dłoni od podłogi wyci±gnij mostek do góry
  11. Skręć klatkę piersiow±
  12. Skręć dłoń do podłogi i szerokim łukiem wyci±gnij rękę za głow±

    uttpar3
     
  13. Łopatki do ¶rodka pleców, rozszerz klatkę piersiow±
  14. Od pięty tylnej nogi do czubków palców lewej ręki maksymalne wyci±gnięcie całego boku tułowia
  15. Tylna strona ciała pozostaje w jednej płaszczyĽnie
  16. Skręt klatki piersiowej
  17. Prawe kolano naciska na prawy łokieć, łokieć naciska na kolano
  18. Swobodny oddech
  19. Skręć głowę i popatrz przed lewym ramieniem na sufit
  20. Żeby wyj¶ć z pozycji na wdechu podnie¶ się do góry i z wydechem zeskok.
  21. Druga strona
  22. Skręć praw± stopę nieznacznie do ¶rodka, skręć lew± 90 stopni na zewn±trz
  23. Wdech mostek w górę z wydechem wyci±gaj±c lewy bok tułowia przenie¶ czubki palców dłoni po zewnętrznej stronie lewej stopy
  24. Prawa ręka pionowo do góry, prawa noga całkowicie wyprostowana stopa doci¶nięta do podłogi
  25. Skręt klatki piersiowej i na wdechu szerokim łukiem przenie¶ praw± rękę za głowę – czubki palców dłoni wyci±gnięte
  26. Je¶li nie możesz zej¶ć do k±ta prostego w nodze zgiętej – podeprzyj się na klocku
  27. Klocek dokładnie obok zewnętrznej kostki – kolana naciska na łokieć – łokieć na kolano
  28. Je¶li boli  szyja opu¶ć głowę w dół
  29. Żeby wyj¶ć z pozycji- na wdechu do góry- i z wydechem tadasana
     
Regularne wykonywanie pozycji:
  1. Otwiera biodra i górna czę¶ć klatki piersiowej
    uttpar4
  2. Daje poczucie stabilno¶ci i przestrzeni
  3. Odchudza okolice talii i bioder, u¶mierza bóle kulszowe, artretyczne, pomaga w trawieniu
  4. Wzmacnia nogi i biodra

    uttpar5
Przygotowanie materiału Wiktor Morgulec i Justyna Wojciechowska nauczyciele  Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.waw.pl
Prezentacja przygotowana przy współpracy z Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.edu.pl wraz z Pracowni± Dobrego Zdrowia w Warszawie www.pracownia.waw.pl, w której pięknych wnętrzach  odbyły się zdjęcia.
Pomoc w przygotowaniu materiałów merytorycznych - Iwona Pachońska dyplomowana nauczycielka jogi. Dziękujemy!

Materiał wykorzystany do prezentacji ASAN to skrócona i uproszczona wersja PIERWSZEGO W POLSCE MULTIMEDIALNEGO PODRĘCZNIKA DO JOGI - 2 płyty DVD PONAD 3h nauki i ćwiczeń. Do nabycia w sklepie portalu: www.sklep.joga-joga.pl
Patronat medialny portal joga-joga.pl
 
 
Opublikuj na:
  
kalendarium wydarzeń
Poprzednie
Czerwca 2021
Następne
PW¦CPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
pokaż wszystkie
więcej
pokaż wszystkie
Partnerskie szkoły jogi
  

Partnerzy portalu
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

  
Joga Portal - Pierwszy, ogólnopolski serwis joga-joga.pl - Kraków - Poznań - Wrocław - Trójmiasto - Lublin
Wakacje z joga, wakacyjne kursy jogi oraz wyjazdy organizowane przez szkoły Jogi z całej Polski. Wyszukiwarka szkół jogi: Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin a także wiele innych miast z całej Polski. Pozycje jogi, joga na DVD, ksi±żki o jodze,joga-sklep, forum a także medytacja, ajurweda, kursy rozwoju oraz masaż tajski. Najnowsze wydarzenia, pytania oraz odpoweidzi, wywiady oraz joga w ci±ży i joga dla dzieci - Indie i joga w Indiach a także abc jogi i wakacje z jog± podróżowanie po Azji
LikeSoft