Virabhadrasana II - wojownik II
Doł±cz do nas na
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA


Virabhadrasana II

Pozycja wymagaj±ca skupienia, wysiłku i uważno¶ci.
Otwieramy w niej biodra i klatkę piersiow±, a poczucie mocnych, stabilnych nóg wzmacnia pewno¶ć siebie. Prawidłowe i regularne wykonywanie asany, pozwala osi±gn±ć wewnętrzn± harmonię i spokój umysłu. Maj±c poczucie gruntu pod nogami - dosłownie i w przeno¶ni - możemy odważniej kroczyć przez życie.
Sposób wykonania pozycji krok po kroku:
  1. Stań w Tadasanie.
  2. Zrób wdech i z wydechem skok do szerokiego rozkroku - Utthita Hasta Padasana.
  3. Skręć lew± stopę nieznacznie do ¶rodka.
  4. Skręć praw± nogę 90 st. na zewn±trz - kostka, kolano i ¶rodek uda w jednej linii.
  5. Wdech mostek do góry i z wydechem stopniowo zacznij zginać  praw± nogę do k±ta 90st. tak, aby kolano znalazło się nad kostk±, a udo było równoległe do podłogi - spójrz czy stopy s± prawidłowo ustawione.
  6. Wyprostuj mocno lew± nogę i doci¶nij lew± stopę do podłogi.
  7. Wyci±gnij kręgosłup w górę.
  8. K±t prosty w nodze z przodu kolano stopa udo w jednej linii.
  9. Wydłuż boki tułowia i rozszerz klatkę piersiow±.
  10. Mostek do przodu i w górę.
  11. Skręć głowę w prawo i patrz na praw± dłoń.
  12. Ręce wyprostowane czubki palców dłoni wyci±gnięte.
  13. Utrzymuj pozycję oddychaj normalnie.
  14. Na wdechu podnie¶ się do góry.
  15. Stopy do centrum i druga strona.
  16. Wdech mostek do góry i z wydechem wej¶cie do pozycji.
  17. SprawdĽ jak s± ustawione stopy.
  18. Ręce w osi barków – czubki palców dłoni wyci±gnięte.
  19. Spokojny oddech.
  20. Pięta tylnej nogi do podłogi, k±t prosty w nodze z przodu, ręce rozpostarte, mostek – boki tułowia do góry -

    vi1
  21. Skręć głowę w lew± stronę.
  22. Na wdechu podnie¶ się do góry.
  23. Z wydechem Tadasana.
Regularne wykonywanie pozycji:
  1. Wzmacnia i uelastycznia mię¶nie nóg i pleców.
  2. Otwiera biodra.
  3. Rozszerza klatkę piersiow± co pomaga głęboko oddychać.
  4. Usuwa skurcze mię¶ni łydek i ud.
  5. Tonizuje narz±dy jamy brzusznej.

    vi3
Przygotowanie materiału Wiktor Morgulec i Justyna Wojciechowska.
Prezentacja przygotowana przy współpracy z Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.edu.pl oraz z  Pracowni± Dobrego Zdrowia w Warszawie www.pracownia.waw.pl, w której pięknych wnętrzach  odbyły się zdjęcia. Pomoc w przygotowaniu materiałów marytorycznych - Iwona Pachońska dyplomowana nauczycielka jogi. Dziękujemy !
Materiał wykorzystany do prezentacji ASAN to skrócona i uproszczona wersja PIERWSZEGO W POLSCE MULTIMEDIALNEGO PODRĘCZNIKA DO JOGI - 2 płyty DVD PONAD 3h nauki i ćwiczeń. Do nabycia w sklepie portalu: www.sklep.joga-joga.pl
Patronat medialny portal joga-joga.pl
 
 
Opublikuj na:
  
kalendarium wydarzeń
Poprzednie
Czerwca 2021
Następne
PW¦CPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
pokaż wszystkie
więcej
pokaż wszystkie
Partnerskie szkoły jogi
  

Partnerzy portalu
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

  
Joga Portal - Pierwszy, ogólnopolski serwis joga-joga.pl - Kraków - Poznań - Wrocław - Trójmiasto - Lublin
Wakacje z joga, wakacyjne kursy jogi oraz wyjazdy organizowane przez szkoły Jogi z całej Polski. Wyszukiwarka szkół jogi: Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin a także wiele innych miast z całej Polski. Pozycje jogi, joga na DVD, ksi±żki o jodze,joga-sklep, forum a także medytacja, ajurweda, kursy rozwoju oraz masaż tajski. Najnowsze wydarzenia, pytania oraz odpoweidzi, wywiady oraz joga w ci±ży i joga dla dzieci - Indie i joga w Indiach a także abc jogi i wakacje z jog± podróżowanie po Azji
LikeSoft