Utthita trikonasana - rozci±gnięty trójk±t
Doł±cz do nas na
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA


Utthita trikonasana

  1. Stań w Tadasanie
    uth1
  2. Wdech i z wydechem przejdĽ do uthitta hasta padasany
  3. SprawdĽ czy stopy s± pod nadgarstkami, czy s± ustawione równolegle do siebie
  4. Wyprostuj kompletnie nogi- rzepki kolan w górę
  5. Skręć lew± stopę nieznacznie do ¶rodka
  6. Skręć praw± nogę 90 stopni na zewn±trz
  7. Linia wyznaczona przez piętę nogi z przodu przecina w połowie stopę z tyłu
  8. Zachowuj±c zupełnie proste nogi, rzepki kolan w górze wyci±gnij praw± rękę w bok i w górę
  9. Wyci±gnij prawy bok tułowia i połóż dłoń na nodze tak żeby klatka piersiowa była otwarta
  10. Skręt klatki piersiowej,
    uth2 
  11. Łuki stóp w górze
  12. Skręt klatki piersiowej- lewa ręka pionowo do góry, ustaw płaszczyznę pozycji
  13. Praca nóg jak w Tadasanie - stopy aktywne, rzepki kolan podci±gnięte do góry
  14. Podnie¶ rzepki kolanowe, doci¶nij mię¶nie ud do ko¶ci
  15. Nogi całkowicie wyprostowane
  16. Rozszerz klatkę piersiow±, mostek do przodu i w górę
  17. Boki tułowia wydłużone i równoległe do siebie
  18. Pozostań w pozycji, oddychaj swobodnie
  19. Twarz rozluĽniona
  20. Na wdechu utrzymuj±c ręce proste podnie¶ się do góry
  21. Uthitta hasta padasana i druga strona
  22. Prawa stopa nieznacznie do ¶rodka, lewa noga 90 stopni na zewn±trz
  23. SprawdĽ odległo¶ć między stopami, sprawdĽ o¶ pozycji - linia od pięty nogi z przodu przecina w połowie stopę z tyłu.
  24. Wyci±gnij lew± rękę w górę i w bok i wyci±gaj±c cały lewy bok tułowia wejdĽ do pozycji.
  25. Wydłużone, równoległe do siebie oba boki tułowia
  26. Skręt klatki piersiowej
  27. Skręć głowę i popatrz na górny kciuk - je¶li szyja napina się opu¶ć głowę na dół

    uth3
  28. Je¶li trudno jest oprzeć dłoń na nodze lub podłodze podeprzyj się na klocu- zachowaj otwart± klatkę piersiow± i płaszczyznę pozycji
  29. Na wdechu przejdĽ do uthitta hasta padasanuy i z wydechem delikatny zeskok tadasana
Efekty regularnego wykonywania pozycji:
  1. Wzmocnienie mię¶ni nóg, pozbycie się sztywno¶ć nóg i bioder
  2. Wzmocnienie kostek
  3. Łagodzenie rwy kulszowej
  4. Otwiera biodra daje poczucie stabilno¶ci, symetrii i siły

    uth4
Przygotowanie materiału Wiktor Morgulec i Justyna Wojciechowska nauczyciele Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.waw.pl.

Prezentacja przygotowana przy współpracy z Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.edu.pl oraz z Pracowni± Dobrego Zdrowia w Warszawie www.pracownia.waw.pl, w której pięknych wnętrzach odbyły się zdjęcia. Pomoc w przygotowaniu materiałów merytorycznych - Iwona Pachońska dyplomowana nauczycielka jogi. Dziękujemy! Już wkrótce opisy kolejnych pozycji!

Materiał wykorzystany do prezentacji ASAN to skrócona i uproszczona wersja PIERWSZEGO W POLSCE MULTIMEDIALNEGO PODRĘCZNIKA DO JOGI - 2 płyty DVD PONAD 3h nauki i ćwiczeń. Do nabycia w sklepie portalu: www.sklep.joga-joga.pl.
Patronat medialny portal joga-joga.pl.
 
 
Opublikuj na:
  
kalendarium wydarzeń
Poprzednie
Czerwca 2021
Następne
PW¦CPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
pokaż wszystkie
więcej
pokaż wszystkie
Partnerskie szkoły jogi
  

Partnerzy portalu
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

  
Joga Portal - Pierwszy, ogólnopolski serwis joga-joga.pl - Kraków - Poznań - Wrocław - Trójmiasto - Lublin
Wakacje z joga, wakacyjne kursy jogi oraz wyjazdy organizowane przez szkoły Jogi z całej Polski. Wyszukiwarka szkół jogi: Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin a także wiele innych miast z całej Polski. Pozycje jogi, joga na DVD, ksi±żki o jodze,joga-sklep, forum a także medytacja, ajurweda, kursy rozwoju oraz masaż tajski. Najnowsze wydarzenia, pytania oraz odpoweidzi, wywiady oraz joga w ci±ży i joga dla dzieci - Indie i joga w Indiach a także abc jogi i wakacje z jog± podróżowanie po Azji
LikeSoft