Prasaritta padottanasana -
Doł±cz do nas na
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA


Prasaritta padottanasana

prasaritta
Przeciwwskazania:
  • przeprosty kolan i problemy z kolanami - skonsultuj wykonywanie pozycji z dyplomowanym nauczycielem jogi;
  • przy dyskopatii możesz wykonywać wył±cznie wersję uproszczon± – z plecami prostymi.
Sposób wykonywania:
1. Stań w Tadasanie, zrób wdech i z wydechem skocz do Utthita hasta padasany.
 wojownik
wojownik
2. Do¶ć duży dystans, nieco większy niż do poprzednich pozycji.
3. Połóż ręce na biodrach. Zadbaj o to, aby zewnętrzne krawędzie stóp były równolegle do siebie – albo skręć stopy odrobinę do wewn±trz, do ¶rodka maty.
prasa
4. Naci¶nij stopami na ziemię, wbij pięty do ziemi – nogi s± całkowicie wyprostowane. Zrób wdech i z wydechem wyci±gnij kręgosłup.
prasaritta
5. Podeprzyj koniuszki palców dłoni z przodu, pod barkami.
prasaritta
Nogi całkowicie wyprostowane, stopy aktywne, palce stóp rozszerzone i wydłużone, pięty doci¶nięte. Spokojny oddech.
6. Zadbaj o to, żeby dłonie znalazły się dokładnie w osi barków. Oddychaj swobodnie.
prasaritta
Nie pozwalaj na to, aby biodra były przesunięte do tyłu albo do przodu. Nogi kompletnie wyprostowane.
prasaritta
7. Same opuszki palców dłoni podparte na ziemi, Spokojny oddech. Wnętrza łokci skierowane do przodu.
prasaritta
8. Trwaj±c w pozycji, staraj się znaleĽć lekko¶ć mimo dużego wysiłku.
9. Jeżeli możesz, przejdĽ teraz do klasycznego wariantu pozycji – tak, aby położyć czubek głowy na ziemi, w osi stóp ustawić dłonie na podłodze – przedramiona s± równolegle do siebie. Ramiona równolegle, tułów schodzi w dół.
prasaritta
W tej chwili, pozycja jest podparta zarówno na stopach jak i czubek głowy i dłonie s± na ziemi. Spokojne wdechy i wydechy.
prasaritta
10. Żeby wyj¶ć z pozycji: przejdĽ do wariantu poprzedniego - z tułowiem równoległym do podłogi i następnie wdech do góry. Połóż ręce na biodrach – ręce szeroko. Zej¶cie, albo delikatny zeskok – Tadasana.
Korzy¶ci:
  • mocne otwarcie, rozci±gnięcie tyłów nóg i po¶ladków,
  • wzmocnienie kolan i stawów skokowych – przy wła¶ciwym wykonaniu pozycji,
  • w pełnym wariancie – z głow± na ziemi – bardzo dobre dokrwienie mózgu.
Opublikuj na:
  
kalendarium wydarzeń
Poprzednie
Czerwca 2021
Następne
PW¦CPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
pokaż wszystkie
więcej
pokaż wszystkie
Partnerskie szkoły jogi
  

Partnerzy portalu
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

  
Joga Portal - Pierwszy, ogólnopolski serwis joga-joga.pl - Kraków - Poznań - Wrocław - Trójmiasto - Lublin
Wakacje z joga, wakacyjne kursy jogi oraz wyjazdy organizowane przez szkoły Jogi z całej Polski. Wyszukiwarka szkół jogi: Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin a także wiele innych miast z całej Polski. Pozycje jogi, joga na DVD, ksi±żki o jodze,joga-sklep, forum a także medytacja, ajurweda, kursy rozwoju oraz masaż tajski. Najnowsze wydarzenia, pytania oraz odpoweidzi, wywiady oraz joga w ci±ży i joga dla dzieci - Indie i joga w Indiach a także abc jogi i wakacje z jog± podróżowanie po Azji
LikeSoft