Parivrtta Adrhachandrasana - Odwrócony Półksiężyc
Doł±cz do nas na
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA


Parivrtta Adrhachandrasana

Parivrtta Adrhachandrasana (Odwrócony Półksiężyc)

Parivrtta – odwrócony
Ardha – pół
Chandra – księżyc
UWAGA ! Do bezpiecznego wykonania pozycji osoby, które nie s± w stanie oprzeć stabilnie dłoni na podłodze powinny zastosować do podparcia KLOCEK DO JOGI, w niektórych przypadkach KRZESŁO DO JOGI.

Jest to dosyć wymagaj±ca pozycja, jeżeli masz problem z utrzymaniem równowagi w tej pozycji, spróbuj wykonać j± przy ¶cianie.
Parivrtta Ardhachandrasana
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Stań w Tadasanie (pozycji góry) a następnie na wdechu przejdĽ do rozkroku.
2. Na wydechu obróć praw± stopę na zewn±trz, mniej więcej pod k±tem 90 stopni a lew± skieruj nieco do wewn±trz. Doci¶nij stopy do podłoża.
3. Na kolejnym wdechu obróć cały tułów w kierunku prawej stopy.
4. Unie¶ do góry lew± rękę. Na wydechu sięgnij lew± dłoni± do podłogi kład±c j± tuż przed praw± stop± ub na klocku do jogi, ewentualnie krze¶le do jogi, tak aby dłoń znajdowała się pod ramieniem. Staraj się obrócić tułów w kierunku prawej stopy.
5. Praw± dłoń połóż na ko¶ci krzyżowej, ugnij nieznacznie prawe kolano, przesuń ciężar ciała do przodu a następnie unie¶ do góry lew± nogę i wyprostuj nogę na której stoisz. Uniesiona noga powinna być mniej więcej równoległa do podłogi.
6. Wykorzystuj±c lew± dłoń jako podparcie, staraj się jeszcze mocniej skręcić tułów w praw± stronę. Unie¶ praw± rękę w stronę sufitu, obróć głowę i popatrz do góry.
7. Pozostań w pozycji przez kilka oddechów. Pracuj nad równowag± w tej pozycji a następnie rozluĽnij się, opu¶ć uniesion± nogę i rękę, powróć do skłonu a potem do pozycji góry. Następnie powtórz wszystkie czynno¶ci na drug± stronę.
 
 
Korzy¶ci:
  • wzmacnia nogi
  • wzmacnia dolny odcinek kręgosłupa
  • tonizuje organy jamy brzusznej
  • poprawia równowagę
  • dodaje energii
  • wzmacnia kostki i uda
  • oczyszcza
  • poprawia pamięć i koncentrację
  • rozci±ga górn± czę¶ć pleców i ramiona
 
Przeciwwskazania:
  • uszkodzenia szyi (nie uno¶ głowy do góry)
  • bezsenno¶ć
  • bóle głowy
 
Potrzebne akcesoria:
 
Opublikuj na:
  
kalendarium wydarzeń
Poprzednie
Czerwca 2021
Następne
PW¦CPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
pokaż wszystkie
więcej
pokaż wszystkie
Partnerskie szkoły jogi
  

Partnerzy portalu
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

  
Joga Portal - Pierwszy, ogólnopolski serwis joga-joga.pl - Kraków - Poznań - Wrocław - Trójmiasto - Lublin
Wakacje z joga, wakacyjne kursy jogi oraz wyjazdy organizowane przez szkoły Jogi z całej Polski. Wyszukiwarka szkół jogi: Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin a także wiele innych miast z całej Polski. Pozycje jogi, joga na DVD, ksi±żki o jodze,joga-sklep, forum a także medytacja, ajurweda, kursy rozwoju oraz masaż tajski. Najnowsze wydarzenia, pytania oraz odpoweidzi, wywiady oraz joga w ci±ży i joga dla dzieci - Indie i joga w Indiach a także abc jogi i wakacje z jog± podróżowanie po Azji
LikeSoft