Słowniczek
Dołącz do nas na
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA


Słowniczek

szukaj definicji słowa:
 
  • Mada
    Mada – duma, radosne podniecenie, odurzenie. Czasami traktowana jako wada.

    Bibliografia
    Praca zbiorowa: Mały słownik klasycznej myśli indyjskiej. Semper, Warszawa, 1992
    Georg Feuerstein Joga Encyklopedia, Brama –Książnica włóczęgów i uczonych, Poznań 2004
    Georg Feuerstein Na początku była liczba Limbus, Bydgoszcz 1995
    Wikipedia - portal internetowy
    (Opr. JM )

     
  • Mahabharata
    Mahabharata jest niezwykłym dziełem literackim. Ponad 100 000 wersetów czyni z niej jeden z największych eposów świata – jest ośmiokrotnie dłuższa niż Iliada i Odyseja razem wzięte. Według współczesnych badaczy, Mahabharata powstała na przestrzeni kilku stuleci, między IV w. p.n.e a IV w. n.e. i miała wielu autorów. Według samej Mahabharaty oraz zgodnie z tradycją, została spisana przez wielkiego wieszcza Wjasadewę około 5000 lat temu, bezpośrednio po wydarzeniach, które składają się na jej akcję. Epos ten uważany jest za jeden z dwóch fundamentalnych tekstów (obok Ramajany), na których opiera się kultura, tradycja i religia Indii, a jej poszczególne epizody wielokrotnie znajdowały swoje przedstawienie w rzeźbie, malarstwie, tańcu czy teatrze.
    Historia Mahabharaty została opisana na kanwie konfliktu dwóch gałęzi rodu Bharatów. Przedmiotem sporu jest tron Hasztinapury- stolicy Bharata-Warszy (tradycyjna nazwa Indii). Poprzez intrygi Kaurawowie skazali swoich kuzynów na wygnanie i bezprawnie sprawowali władzę w królestwie. Kulminacją historii jest wielka bitwa pod Kurukszetrą, w trakcie której giną Kaurawowie oraz prawie wszyscy biorący w niej udział żołnierze. Przed samą bitwą doszło do wygłoszenia Bhagavat-gity (Pieśń Pana), której 700 wersetów, będących częścią Mahabharaty stanowi dla Hindusów najważniejszy i najświętszy tekst. W niej to Kryszna, który jest uznawany za samego Boga Wisznu, instruuje swojego przyjaciela Ardżunę (jede z Pandawów) o naturze świata, prawie karmy, zasadach reinkarnacji oraz różnych systemach Jogi.
    Wyjaśnia w zwięzły sposób trzy podstawowe nurty jogi: karma (szkołę działania pozbawionego rezultatów karmicznych), jana (jogę wiedzy ) oraz bhakti (czyli bezinteresowne oddanie dla Najwyższego).
    Mahabharata zawiera w sobie wszystko to, co tak fascynuje ludzi zachodu w kulturze Indii: duchowość, mistycyzm, świat bogów , demonów i joginów, wierzenia, miłość, erotyka, opisy bitew.
     
     
  • Maja
    MAJA (wyraz pochodzący od czasownika MA „wymierzać, kształtować, tworzyć").
    W Rygwedzie termin ten znaczy „moc, potęga, zdolność, umiejętność" — zwłaszcza nadprzyrodzona, niezwykła.
    Dysponentami maja były największe postacie panteonu wedyjskiego, bóstwa w szczególny sposób związane z kreacją (rozum
    W późniejszych tekstach Rygwedy owa maja oznacza umiejętność stwarzania rzeczy czy stanów nierzeczywistych, pozornych, złudnych. W tym ujęciu maja to podstęp, oszustwo, sztuczka kuglarska, omamienie, iluzja.
    W filozofii wedanta oraz w buddyzmie, maja jest iluzją, namacalną i mentalną rzeczywistością codziennie absorbującą świadomość żywych istot, zakrywającą przed nimi prawdę na temat tożsamości i ich związku z Brahmanem. Koncepcja mai pochodzi z Upaniszadów.
    Według hinduizmu maja oddziałuje głównie poprzez tzw. fałszywe ego (ahankara), czyli utożsamianie się z materialnym ciałem, oraz poprzez przywiązanie do posiadanych rzeczy (mameti). Pokonanie wpływu mai jest konieczne do wyjścia z cyklu sansary i osiągnięcia wyzwolenia (mokszy).
    Bibliografia
    Praca zbiorowa: Mały słownik klasycznej myśli indyjskiej. Semper, Warszawa, 1992
    Georg Feuerstein Joga Encyklopedia, Brama –Książnica włóczęgów i uczonych, Poznań 2004
    Wikipedia - portal internetowy
     
  • Mala
    Mala (japa mala, mala) - tybetański lub indyjski sznur modlitewny. Nazwa mala jest terminem, który w sanskrycie oznacza "wieniec" lub "naszyjnik", natomiast japa można przetłumaczyć jako "mamrocząca modlitwa".
    Służy do odliczania ilości odmówionych mantr, tonalnych wersetów świętych pism, zaklęć lub imion bóstw.
    Liczba paciorków zależna jest od religii, odłamu, kraju i waha się od dwudziestu paru do kilku setek. )Najczęściej jednak jest ich 108.
    Mala zbudowana jest ze sznurka, na który nawleczone są okrągłe korale. Najbardziej popularnym materiałem jest „oko Rudry” – wysuszone pestki owoców z drzewa Eleocarpus ganitras, ale może być też zbudowana z kamienia, kryształu, kości lub tworzywa sztucznego. Zakończona jest symboliczną stupą.
    Opcjonalnie niektóre korale mogą się wyróżniać (np. fakturą lub materiałem z jakiego zostały wykonane) w ten sposób być pomocne w grupowaniu wykonanych praktyk.
    Istnieje pogląd, że chrześcijański różaniec, który jest bardzo podobny do mali, ma nazwę pochodzącą od określenia japa mala.
    Gdy rzymscy odkrywcy przybyli do Indii i zetknęli się z malą, zapamiętali określenie "jap mala" zamiast "japa mala".
    Jap w sanskrycie oznacza różę. Tym sposobem mala trafiła do Imperium Rzymskiego jako rosarium, a w języku angielskim i polskim przyjęto przekład tego słowa jako odpowiednio rosary i różaniec.
    Bibliografia
    Praca zbiorowa: Mały słownik klasycznej myśli indyjskiej. Semper, Warszawa, 1992
    Georg Feuerstein Joga Encyklopedia, Brama –Książnica włóczęgów i uczonych, Poznań 2004
    Georg Feuerstein Na początku była liczba Limbus, Bydgoszcz 1995
    Wikipedia - portal internetowy
     
     
  • Manas
    MANAS („rozumienie, percepcja, zmysł, umysł, świadomość, wola; myśl, wyobrażenie, refleksja, afekt, pragnienie").
    Manas jest to niższy umysł, który porządkuje informacje przekazywane przez zmysły, w przeciwieństwie do wyższego intuicyjnego umysłu (buddhi), źródła mądrości.
    Podstawową cechą manas jest wątpliwość wobec rodzących się w nim wyobrażeń. W manas  gromadzą się także nieuświadomione reminiscencje z przeszłych wcieleń.
    W procesie wyzwolenia (moksza) manas winien być w swej aktywności podporządkowany buddhi, która wywołuje w nim jedyne właściwe pragnienie, jakim jest poznanie Absolutu.
    Umysł może być czysty albo nieczysty w zależności od tego, czy jest przesiąknięty pragnieniami, czy nie.
    Związek między oddechem a umysłem należy do jednych z większych odkryć jogi i ma duże znaczenia w hatha-jodze.
    Bibliografia
    Praca zbiorowa: Mały słownik klasycznej myśli indyjskiej. Semper, Warszawa, 1992
    Georg Feuerstein Joga Encyklopedia, Brama –Książnica włóczęgów i uczonych, Poznań 2004
     
  • Mandala
    MANDALA („okrąg, dysk") jest dwuwymiarową, złożoną konstrukcją geometryczną, dynamicznym symbolem uporządkowanego Wszechświata (Kosmosu).
    W jej centrum znajduje się i emanuje istota boskości; używana do celów rytualnych, praktyk jogicznych, w astrologii, przy budowie świątyń, w magii i medycynie; noszona jako amulet lub talizman. Mandala traktowana jest jako składnica boskiej mocy, do której można się w każdej chwili odwołać.
    Kształt poszczególnych mandali zależy od celu, jakiemu ma służyć, liczba wariantów jest niezliczona.
    W centrum znajduje się „nasienie” (bindu) przedstawiające potencjał zarówno kosmosu jak i umysłu. Otaczające go koła reprezentują różne poziomy egzystencji. One z kolei otoczone są kwadratem z otwartymi bramami.
    Boki kwadratu zorientowane są na 4 strony świata. Po wewnętrznej stronie okręgu układają się zazwyczaj stylizowane płatki lotosu.
    Mandale rysuje się najczęściej na ziemi, ścianach domów, świątyń, papierze itp.
    Symbolika mandali jest symboliką labiryntu, który ma chronić wędrującego przezeń adepta przed złymi wpływami, pochodzącymi z zewnątrz. Jednocześnie prowadzi do centrum, do znajdującego się w nim źródła boskiej mocy.
    W praktykach jogicznych mandala służy koncentracji umysłu i ochrony jogina przed niespodziewanymi i nieświadomymi impulsami, które mogą doprowadzić do oderwania uwagi. Mandala prowadzi myśl (umysł) krok po kroku przez meandry schematycznie przedstawionego Kosmosu, aż do punktu centralnego, osi świata i źródła integrującej świętości.
    W buddyzmie tybetańskim mandale są skomplikowanymi wzorami dla określonych wizualizacji. Niezależnie od tego, jak złożona jest mandala, zawsze przedstawia uświęconą przestrzeń i uważana jest za ciało jakiegoś uświęconego bóstwa. Służy do wielbienia tego bóstwa. Poprzez skomplikowane praktyki wizualizacji człowiek staje się jednością z bóstwem.
    Podczas rytów ofiarnych mandala jest źródłem boskiej siły i miejscem, które zamieszkuje bóstwo w czasie trwania ceremonii.
    Mandale używane są głównie podczas większych uroczystości.  Zawsze są używane w połączeniu z towarzyszącymi im mantrami, które służą do energetyzowania utajonej mocy tkwiącej w mandali.
    Bez użycia odpowiednich mantr diagram nie pracuje, nie żyje. Jest tylko pustym rysunkiem.
    Bibliografia
    Praca zbiorowa: Mały słownik klasycznej myśli indyjskiej. Semper, Warszawa, 1992
    Georg Feuerstein Joga Encyklopedia, Brama –Książnica włóczęgów i uczonych, Poznań 2004
     
  • Mantra
    MANTRA (święta formuła, wypowiedź, słowo)
    Pochodzi od „myśleć" z sufiksem -tra-, określającym instrument lub miejsce, w którym dany proces się odbywa.
    Jest to słowo lub słowa o ponadludzkim pochodzeniu, recytowane, kształtowane i wypowiadane przez natchnionych wieszczów, poetów i recytatorów, aby wywołać boskie moce.
    Mantra jest traktowana jako środek kreujący, przenoszący, koncentrujący oraz realizujący intencjonalną i skuteczną myśl, wchodzącą w kontakt lub identyfikującą się z esencją boskości obecnej w mantrze.
    Wszystkie hinduskie rytuały odprawiane są z towarzyszeniem mantr, która może być używana głośno lub po cichu, w myśli. Długość mantr waha się od pojedynczej sylaby do całego hymnu. Głównym źródłem mantr są Wedy.
    Mantra może mieć znaczenie w normalnym języku lub może go nie mieć. Jej użycie (często do celów magicznych) powoduje ingerencję w boskie moce, pozwalając nimi manipulować. Mantra, aby być skuteczną musi być używana z odpowiednim nastawieniem fizycznym i psychicznym, z użyciem właściwych gestów i skoncentrowanym na niej umysłem.
    Mantr używa się więc w trakcie medytacji.
    Wypowiedziane słowo jest pewnym aktem, doświadczeniem mocy, zawierającej w sobie element kreacyjny; zwłaszcza wtedy, gdy słowa ujęte są w uporządkowane frazy, posiadające rytm oraz odpowiednią siłę i artykulację głosu.
    Mogą wywoływać efekty o wielkiej sile. W mantrze zawarty jest bowiem brahman, esencja Universum, a więc właściwe użycie mantry pozwala w to Universum ingerować i wywoływać negatywne lub pozytywne skutki.
    Główne hinduskie mantry to: święta sylaba OM i werset gajatri.
    Wszystkie rytuały odbywają się przy wtórze recytowanych mantr.
     
  • Marman
    Marman (staw, spoina, łącze). Jest to wrażliwe miejsce na ciele, przypominające punkt akupunkturowy.
    Ajurewda (medycyna indyjska) zna 107 takich punktów na ciele, z których najważniejsze jest serce.
    Teksty jogi najczęściej mówią o 18 punktach. W Śandilja-upaniszada są wymienione:

       1. stopy
       2. duże palce u nóg
       3. kostki u nóg
       4. golenie
       5. kolana
       6. biodra
       7. odbyt
       8. penis
       9. pępek
      10. serce
      11. gardło
      12. wklęśniecie szyjne
      13. podniebienie
      14. nos
      15. oczy
      16. punkt pomiędzy brwiami
      17. czoło
      18. głowa

    Zalecana praktyka polega na skupieniu uwagi i oddechu na każdym takim punkcie i uwolnieniu go od napięć, aby energia życiowa mogła przez nie swobodnie płynąć.



    Bibliografia
    Georg Feuerstein Joga Encyklopedia, Brama –Książnica włóczęgów i uczonych, Poznań 2004
    Wikipedia - portal internetowy
    (Opr. JM )
     
     
  • Matrika
    Matrika –to litery alfabetu sanskryckiego , które są podstawą wszystkich mantr.
    Na płatkach lotosów, przedstawiających duchowe ośrodki (czakry) w ciele, często widnieje 50 liter alfabetu.
    Podczas rytuału Marika-nijasa litery sanskrytu umieszcza się na ciele neofity, aby obdarzyć go szczególną mocą.


    Bibliografia
    Praca zbiorowa: Mały słownik klasycznej myśli indyjskiej. Semper, Warszawa, 1992
    Georg Feuerstein Joga Encyklopedia, Brama –Książnica włóczęgów i uczonych, Poznań 2004
    Georg Feuerstein Na początku była liczba Limbus, Bydgoszcz 1995
    Wikipedia - portal internetowy
    (Opr. JM )
     
     
  • MAUNA
    Aby uporządkować pojęcia i popularyzować wiedzę na temat jogi, co tydzień zamieszczamy hasło z zakresu filozofii i praktyki jogi. Dziś: MAUNA

    Mauna (milczenie). Stan milczącego mędrca, muniego. Mauna jest jednym z aspektów mentalnej ascezy.

    Rozróżnia się dwa rodzaje milczenia
    :
     * Kastha-mauna (całkowite milczenie) czyli powstrzymanie się od jakiegokolwiek sygnalizowania swoich intencji, nawet za pomocą gestów
     * Akara-mauna (milczenie formalne) czyli powstrzymanie się od mówienia

    Bibliografia

    Praca zbiorowa: Mały słownik klasycznej myśli indyjskiej. Semper, Warszawa, 1992
    Georg Feuerstein Joga Encyklopedia, Brama –Książnica włóczęgów i uczonych, Poznań 2004
    Georg Feuerstein Na początku była liczba Limbus, Bydgoszcz 1995
    Wikipedia - portal internetowy
    (Opr. JM )
     
  • Moksza
    MOKSZA (lub MUKTI) — „wyzwolenie", zbawienie, osiągnięcie stanu wiecznej szczęśliwości, wolnego od zmian, śmierci i narodzin.
    W opartej na Upaniszadach doktrynie Moksza polega na odkryciu w sobie samym absolutu w jego projekcji indywidualnej jako jedynego prawdziwego bytu i uświadomieniu sobie identyczności tegoż z jego projekcją uniwersalną.
    Dokonuje to się za pomocą poznania siebie samego, poprzedzone poznaniem „przygotowawczym" (czy wstępnym), tzn. studiowaniem tekstów i nauk nauczyciela, praktykowaniem ascezy, oraz zasad moralnych.
    Wyzwolenie może się dokonać już za życia. Człowiek, który go dostąpił, zwie się dźiwanmukta („za życia wyzwolony"). Jest to swoisty „nadczłowiek" —nic go nie może skalać, ani oczyścić, znajduje się poza dobrem i złem; dożywszy końca swych dni i roztopiwszy się w absolucie, już się nie odradza.
    Wyzwolenie jest wewnętrznym przeżyciem, a nie miejscem. Jest to wzniesienie się w świadomości, dzięki któremu człowiek przekracza wszelki dualizm. Przeżycie wyzwolenia paradoksalnie zbiega się ze zrozumieniem ze i wyzwolenie i przywiązanie są jedynie tworami konceptualnymi i dlatego nie mają ostatecznego znaczenia.
    Bibliografia
    Praca zbiorowa: Mały słownik klasycznej myśli indyjskiej. Semper, Warszawa, 1992
    Georg Feuerstein Joga Encyklopedia, Brama –Książnica włóczęgów i uczonych, Poznań 2004
     
     
  • Mudita
    Mudita określa empatyczną, altruistyczną, najwyższą radość, radosne współczucie. Określenie pochodzi z języka pali
    Mudita jest czasem przedstawiana jako przeciwieństwo przyjemności czerpanej z czyjegoś nieszczęścia.
    Termin mudita jest często tłumaczony ogólnie jako "empatyczna" lub "altruistyczna" radość, przyjemność pochodząca z rozkoszowania się powodzeniem innych, w przeciwieństwie do żalu czy zazdrości.
    Wielu buddyjskich nauczycieli interpretuje muditę w sposób bardziej ogólny, jako pojęcie odnoszące się do wewnętrznego źródła najwyższej radości, która jest dostępna zawsze i każdemu, bez względu na okoliczności. Im więcej człowiek czerpie z tego źródła, tym pewniejszym staje się w swojej obfitej i szczodrej szczęśliwości, a w rezultacie łatwiej przychodzi mu rozkoszowanie się radością innych.
    Tradycyjnym przykładem stanu mudita jest postawa rodzica obserwującego dokonania i sukcesy swojego wzrastającego dziecka.
    W przeciwieństwie do innych szlachetnych stanów umysłu, mudita zgodnie z tradycją nie jest kultywowana w odniesieniu do siebie samego, a tylko w odniesieniu do innych. Uważa się również, że jest to stan najtrudniejszy do praktyki.
    Osiągając wprawę we wzbudzaniu mudity praktykujący wyzbywa się zazdrości i zawiści w stosunku do innych, oraz ekscytacji w stosunku do własnych osiągnięć. Ekscytację uważa się za bezpośrednie choć subtelne przeciwieństwo mudity, ponieważ stan ten świadczy o egoistycznym lgnięciu do przyjemnych doświadczeń.


    Bibliografia
    Georg Feuerstein Joga Encyklopedia, Brama –Książnica włóczęgów i uczonych, Poznań 2004
    Wikipedia - portal internetowy
    (Opr. JM )
     
     
  • Mudry
    Sanskryckie słowo MUDRA w dosłownym tłumaczeniu oznacza "to, co przynosi radość". Mud tłumaczy się jako "radość" oraz jako "gesty w celu zadowolenia bogów", natomiast Ra znaczy "to co daje". Mudry stosowane są w sztuce sakralnej, tańcu i jodze w celu osiągnięcia harmonii duchowej.
    Mudry pomagają kierować przepływem energii i usuwają blokady energetyczne. . Ten rodzaj terapii jest prosty, skuteczny i bezpieczny. Nie wymaga żadnych specyficznych predyspozycji
    Najważniejsze mudry:
    GYAN MUDRA (MUDRA WIEDZY I MĄDROŚCI
    APAN VAYU MUDRA (MUDRA RATUJĄCA ŻYCIE)
    PRAN MUDRA (MUDRA ŻYCIA)
    VAYU MUDRA (MUDRA WIATRU
    Bibliografia
    Leszek Matela, Otylia Sakowska: Moc Twoich dłoni, Studio Astropsychologii, 2003
    Wikipedia, Encyklopedia internetowa
     
     



Polecamy:   1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Korekta w jodze. Seksualne i fizyczne nadużycia (film) #metoo cz. I

Zmowa milczenia przerwana - Matthew Sweeney, jeden z najwybitniejszych nauczycieli Ashtanga jogi publikuje otwarty list, w którym przyznaje się do tolerowania przez nauczycieli i środowiska Ashtanga jogi seksualnch nadużyć i niebezpiecznych, uszkadzających uczniów korekt dokonywanych przez guru Asth...

Jaki Nett USA - Międzynarodowy Konwent Jogi 2019

Zapraszamy na Międzynarodowy Konwent Jogi 2019. Gość specjalny - Jaki Nett USA, dyplomowana nauczycielka jogi w tradycji B.K.S. Iyengara z 40-letnim doświadczeniem, posiada stopień Senior I. Do udziału w Konwencie zapraszamy zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowane - do wyboru przygotowaliśmy...

Mistrz jogi z Puny. Gdyby żył, miałby sto lat

14 grudnia 2018 r.mija setna rocznica urodzin B.K..S. Iyengara. "Ludzie nazwali moją praktykę jogą Iyengara. Ja po prostu dążę do tego, by osiągnąć równowagę między fizycznością, duchowością i intelektem. Każda asana ma swoje optimum – od głowy po stopy, od przodu w tył – bez odchyleń i ...

UZIEMIENIE ciała i umysłu

Co tworzy Twoje silne korzenie- co jest dla Ciebie naprawdę ważne? Co jest Twoją mocną stroną czy umiejętnością? Czego najbardziej potrzebujesz? Czy jest taki obszar w życiu, który od pewnego czasu woła o ZMIANĘ, a Tobie ciężko jest ją podjąć? Zdanie "nigdy tego nie zrobię" zamień na "do tej pory te...

KURS NAUCZYCIELSKI JOGI INTEGRALNEJ

Kurs nauczycielski przeznaczony jest dla osób, które pragną zdobyć praktyczne umiejętności i rzetelną wiedzę na temat różnych ścieżek i systemów jogi pod okiem najlepszych w Polsce specjalistów. Zdobyte kwalifikacje i umiejętności oraz końcowy certyfikat uprawniają do wykonywania zawodu nauczyciel...

Produkt tygodnia: ZESTAW KRZESŁO DO JOGI + KSIĄŻKA ''JOGA Z KRZESŁEM''

Praktyka z użyciem krzesła jest bardzo efektywna z trzech powodów. Krzesło może być naszym: nauczycielem, pomocnikiem, bądź stymulatorem. Krzesło do jogi i książka ''Joga z krzesłem'' to świetny zestaw, dzięki któremu możemy z dokładnością i precyzją pogłębiać praktykę! ...

Jak joga uratowała chińską wioskę

Dziarscy sześćdziesięciolatkowie z niewielkiej wioski na północy Chin z zapałem ćwiczą jogę. Jeszcze dwa lata temu o niewielkim siole nikt nie słyszał, a mieszkańcy byli pogrążeni w apatii. Inicjatywa Lu Wenzhena, nowego sekretarza komunistycznej partii, który przybył tam w 2016 r., by rozruszać lu...

Sztuka życia. Medytacja Vipassana -wg. nauk S.N. Goenki

To nieistotne kim jesteś, czym się zajmujesz, w co wierzysz, a komu nie ufasz. W każdym z nas jest spokój i harmonia pozwalająca na szczęśliwe życie w zgodzie ze sobą i z innymi ludźmi. Furtka do ogrodu wyzwolenia opatrzona jest jedynie mentalną tabliczką – UWAGA! ŚWIADOMOŚĆ – której pra...

Slow life w pracy? To jest możliwe!

Stos spraw do załatwienia, stale kontrolujący szef, nieustanne zebrania i plotkujące koleżanki. Praca potrafi być naprawdę stresująca. Na szczęście są metody, które pozwolą ci nawet w najbardziej stresogennej pracy odzyskać slow. ...

Jałowiec. Na jesienne chłody - rozgrzewające szyszkojagody. :)

Niegdyś, drewno jałowcowe, ze względu na swą wyjątkową elastyczność i wytrzymałość, używano najczęściej do wyrobu łuków. Choć rośnie powoli, żyje długo nawet w niesprzyjających warunkach (nie straszna mu ani słaba gleba, ani nadmierne zacienienie). W zielarstwie, cenione są przede wszystkim szyszkoj...

  
kalendarium wydarzeń
Poprzednie
Grudnia 2018
Następne
PWŚCPSN
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
pokaż wszystkie
więcej
pokaż wszystkie
Partnerskie szkoły jogi
  

Partnerzy portalu
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

  
Joga Portal - Pierwszy, ogólnopolski serwis joga-joga.pl - Kraków - Poznań - Wrocław - Trójmiasto - Lublin
Wakacje z joga, wakacyjne kursy jogi oraz wyjazdy organizowane przez szkoły Jogi z całej Polski. Wyszukiwarka szkół jogi: Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin a także wiele innych miast z całej Polski. Pozycje jogi, joga na DVD, książki o jodze,joga-sklep, forum a także medytacja, ajurweda, kursy rozwoju oraz masaż tajski. Najnowsze wydarzenia, pytania oraz odpoweidzi, wywiady oraz joga w ciąży i joga dla dzieci - Indie i joga w Indiach a także abc jogi i wakacje z jogą podróżowanie po Azji
LikeSoft