Parivrtta Trikonasana - Pozycja odwróconego trójk±ta
Doł±cz do nas na
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA


Parivrtta Trikonasana

Parivrtta Trikonasana (Pozycja odwróconego trójk±ta)

Parivrtta – odwrócić
Trikonasana – trójk±t

UWAGA ! Do bezpiecznego wykonania pozycji osoby, które nie s± w stanie oprzeć stabilnie dłoni na podłodze powinny zastosować do podparcia KLOCEK DO JOGI, w niektórych przypadkach należy oprzeć się o ¶cianę lub drabinkę do ćwiczeń.
Parivrtta Trikonasana
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Stań w Tadasanie. Ustaw stopy w rozkroku a następnie obróć praw± stopę na zewn±trz (o 90 stopni) a lew± nieznacznie do wewn±trz (45 stopni). SprawdĽ czy pięta prawej nogi znajduje się w jednej linii ze ¶rodkow± czę¶ci± lewej stopy.
2. Obróć tułów w prawo, wyrównaj biodra, podwiń ko¶ć ogonow±.
3. Wyci±gaj się do góry. Na wdechu podnie¶ ramiona do góry i rozłóż je na boki.
4. Na wydechu schyl się w stronę prawej nogi. Opu¶ć lew± rękę w kierunku podłogi i połóż koniuszki palców lewej dłoni po zewnętrznej stronie prawej stopy lub na klocku do jogi. Nie pozwól żeby tylna pięta oderwała się od podłogi.
5. Skręcaj tułów w praw± stronę. Na wydechu wci±gnij brzuch i pogłęb skręt tułowia Na każdym wdechu wyci±gaj kręgosłup, wydłużaj plecy, poczuj jak rozci±ga się klatka piersiowa. Tułów powinien znajdować się równolegle do dłuższej krawędzi maty.
6. Podnie¶ praw± dłoń w kierunku sufitu, tak aby ramiona obu r±k znajdowały się w jednej linii. Wnętrze dłoni skieruj do przodu, dłoń musi być silna i mocno wyci±gnięta w górę.
7. Obróć głowę w prawo i spójrz w kierunku uniesionej dłoni (jeżeli czujesz się niestabilnie w tej pozycji, nie podno¶ głowy).
8. Pozostań w pozycji od 30 sekund do minuty, jeżeli masz problem z utrzymaniem równowagi w tej pozycji wytrzymaj przez kilka oddechów a następnie na wdechu wyjdĽ ze skrętu i powtórz pozycję na drug± stronę.
 
Zastosowanie terapeutyczne:
  • problemy z trawieniem
  • zaparcia
  • astma
  • ból dolnych pleców
  • rwa kulszowa
 
Korzy¶ci:
  • poprawia równowagę
  • dodaje energii
  • usprawnia pracę narz±dów wewnętrznych: w±troby, nerek, jelit i trzustki
  • poprawia metabolizm
  • poprawia ukrwienie dolnych partii ciała
  • zwiększa elastyczno¶ć kręgosłupa
  • rozci±ga i wzmacnia nogi, kręgosłup i biodra
  • otwiera klatkę piersiow±, usprawniaj±c oddychanie
  • przynosi ulgę w bólu pleców
 
Przeciwwskazania:
  • uszkodzenia kręgosłupa (tylko pod okiem nauczyciela)
  • zbyt niskie ci¶nienie krwi
  • migrena
  • rozwolnienie
  • bóle głowy
  • bezsenno¶ć
 
Potrzebne akcesoria do jogi :
Opracowanie: JK
 
 
Opublikuj na:
  
kalendarium wydarzeń
Poprzednie
Czerwca 2019
Następne
PW¦CPSN
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
pokaż wszystkie
więcej
pokaż wszystkie
Partnerskie szkoły jogi
  

Partnerzy portalu
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

  
Joga Portal - Pierwszy, ogólnopolski serwis joga-joga.pl - Kraków - Poznań - Wrocław - Trójmiasto - Lublin
Wakacje z joga, wakacyjne kursy jogi oraz wyjazdy organizowane przez szkoły Jogi z całej Polski. Wyszukiwarka szkół jogi: Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin a także wiele innych miast z całej Polski. Pozycje jogi, joga na DVD, ksi±żki o jodze,joga-sklep, forum a także medytacja, ajurweda, kursy rozwoju oraz masaż tajski. Najnowsze wydarzenia, pytania oraz odpoweidzi, wywiady oraz joga w ci±ży i joga dla dzieci - Indie i joga w Indiach a także abc jogi i wakacje z jog± podróżowanie po Azji
LikeSoft