Pozycja Delfina I

Pozycja delfina

Przypomina pozycję psa z głową do dołu, jednak w tej pozycji całe przedramiona oparte są na podłodze.
Delfin
 
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Uklęknij na kolanach, postaw dłonie na podłodze. Ustaw kolana bezpośrednio pod biodrami i przedramiona na podłodze, z ramionami bezpośrednio powyżej nadgarstków. Łokcie powinny być ułożone na szerokość ramion. Mocno przyciśnij dłonie i przedramiona do podłogi.
2. Postaw palce stóp na podłodze, na wydechu unieś z podłogi kolana. Na początku pozostaw kolana lekko ugięte a piety uniesione w górę. Staraj się wydłużać kość ogonową odciągać ją odmiernicy i dociskać nieznacznie w stronę kości łonowej. W przeciwstawnym kierunku unoś kości pośladków, czyli w stronę sufitu. Zaczynając ruch od wewnętrznych kostek wyciągaj wewnętrzne części nóg w stronę pachwin.
3. W dalszym ciągu dociskaj aktywnie przedramiona do podłogi. Możesz połączyć dłonie. Unoś żebra i rozszerzaj je kierując ruch w stronę kości ogonowej.
4. Trzymaj głowę pomiędzy ramionami. Nie pozwól żeby zwisała ani też nie dociskaj jej zbyt mocno do podłogi, powinna delikatnie opierać się o matę.
5. Jeżeli nie odczuwasz bólu w plecach, wyprostuj kolana. Kontynuuj ruch wydłużania kości ogonowej, w celu oddalania jej od miednicy. Oddalaj górną część mostku od podłogi.
6. Pozostań w pozycji od 30 sekund do minuty a następnie na wydechu ugnij kolana i powróć do pozycji wyjściowej, po kilku oddechach możesz powtórzyć pozycję.
 
Zalecenia terapeutyczne:
  • stres
  • łagodna depresja
  • łagodzi objawy menopauzy i menstruacji
  • zapobiega osteoporozie
  • poprawia trawienie
  • bóle głowy
  • bezsenność
  • bóle pleców
  • wysokie ciśnienie krwi
  • astma
  • płaskostopie
  • rwa kulszowa
Korzyści:
  • wycisza umysł, pomaga pozbyć się stresu
  • rozciąga ścięgna udowe, kręgosłup, ramiona, łydki, podbicia stóp
  • rozciąga nogi i ramiona
  • zmniejsza zmęczenie
  • bóle nadgarstków
 
Przeciwwskazania:
  • uszkodzenia ramion i szyi
  • w uszkodzeniach kolan - pozostaw je ugięte
 
Opracowanie: JK
 
 

data wydruku: wtorek, 11 sierpnia 2020 roku 06:03:22
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=98