Adho Mukha Sukhasana

Adho Mukha Sukhasana (Skłon do przodu w siadzie skrzyżnym)

Adho – do dołu
Mukha -twarz
Sukha- szczęście, rozkosz, radość, przyjemność, komfort
 
Adho Mukha Sukhasana
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Usiądź na podłodze w siadzie skrzyżnym. Kolana powinny znajdować się mniej więcej w jednej linii z biodrami, stopy w miarę możliwości pod kolanami. Jeżeli kolana znajdują się wyżej niż biodra, podłóż złożony koc pod pośladki – kręgosłup powinien być wyprostowany. Umieść dłonie na udach, otwarte wnętrzami do sufitu.
2. Połóż dłonie na podłodze z przodu ciała, tuż przed stopami.
3. Na wdechu przesuń tułów do przodu – wyciągając się od kości łonowej do podstawy szyi.
4. Na wydechu przesuń dłonie dalej staraj się utrzymać prosty kręgosłup, otwarty przód tułowia, podniesiony mostek.
5. Nie odrywaj pośladków od podłogi, staraj się przenosić dłonie coraz dalej i nie garbić się przy tym. Jeżeli możesz połóż czoło na podłodze, połącz dłonie i zamknij oczy. Jeżeli sprawia Ci to trudność – ramiona i głowę oprzyj na wałku.
6. Pozostań w pozycji minutę lub dłużej a następnie powróć do pozycji siedzącej i powtórz wszystko zmieniając splot nóg.
 
Korzyści:
  • otwiera biodra i mięśnie odwodzące ud
  • poprawia koncentrację
  • wydłuża kręgosłup
  • zmiękcza uda i ramiona
  • otwiera biodra
  • rozciąga kolana i kostki
  • rozszerza klatkę piersiową
  • pomaga pozbyć się stresu
  • uspokaja umysł
 
Przeciwwskazania:
  • uszkodzenia kolan
 
 
 

data wydruku: sobota, 6 marca 2021 roku 18:19:38
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=119