Ardha Halasana

Jest to wariant dla początkujących oraz osób, które odczuwają zwiększone ciśnienie w głowie i oddychają ciężko i szybciej. Pozycja ta korzystnie działa na narządy jamy brzusznej, pomaga uelastycznić kręgosłup, barki, łokcie, nadgarstki oraz palce rąk.
Dodatkowe wskazówki:
  1. Ustaw równo koce względem ściany, potem równo ułóż barki względem krawędzi koców zostawiając małą przerwę, tak by 2/3 szyi było poza kocami oraz trzymaj równo głowę.
  2. Sprawdź odległość koców od ściany siadając na ich krawędzi przodem do ściany. Stopy powinny do niej dotykać.
  3. Osoby, które mają sztywniejsze nogi, barki i szyję, powinny umieszczać nogi wyżej niż wysokość bioder na ścianie tak, aby nie było napięcia w szyi i można było normalnie oddychać.
  4. Przenoś nogi za głowę na wydechu. Po przeniesieniu nóg nie poprawiaj pojedynczo barków. Zapleć kciuki albo wszystkie palce i jednocześnie popraw obie ręce i barki skręcając ramiona na zewnątrz i dociskając je do koców.
  5. Gdy trzymasz palce stóp na krześle, to ucz się opierać tylko koniuszki palców stóp przy paznokciach, tak aby prawie cały ciężar ciała był na barkach.
  6. Polecane jest robienie tej pozycji po świecy i na koniec dnia.
Dodatkowe warianty:
  1. Połóż uda na krześle. Jest to bardzo pasywna i relaksowa wersja. Ten wariant mocno rozluźnia i regeneruje głowę. Osoby wyższe powinny podkładać coś pod nogi, np. złożony koc, dwa klocki tak, aby uda były wyżej.
ar1
  1. Jeśli nie jest ci wygodnie w powyższym wariancie, to zegnij nogi i trzymając kolana na krawędzi krzesła połóż stopy na oparciu krzesła. Jest to też wariant dla osób, które boli kręgosłup.
ar2
  1. Połóż uda na specjalnym stołku, który jest wyższy niż siedzisko krzesła. Dodatkowo obciąż nogi np. wałkiem. Kręgosłup wyciągnie się bardziej i nogi będą wyprostowane.
ar3

Leszek Kawa
Omśrodek hatha jogi
www.hathajoga.pl
 
 
 

data wydruku: środa, 17 lipca 2019 roku 16:22:07
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=48