Parsvottanasana - wariant z klockami

W tej pozycji, bardzo mocno rozciągają się tyły nóg. Do bezpiecznego wykonania asany, osoby, które nie są w stanie oprzeć dłoni na podłodze przy zachowaniu prostych pleców, prostego kręgosłupa - do podparcia powinny zastosować KLOCKI DO JOGI lub KRZESŁO. Regularna praktyka tej asany, uelastycznia kręgosłup i skutecznie utrwala nawyk prostych pleców.
parsvottanasana
Przeciwwskazania:
  • przeprosty w kolanach,
  • problemy ze stawami skokowymi.
Sposób wykonania:
(na podstawie prezentacji pozycji z DVD JOGA W DOMU vol. 1)
1. Ustaw dwa klocki równo z przodu maty. Z wydechem przejdź na taką odległość, aby dystans był nieco mniejszy niż długość Twojej nogi. Skręć prawą stopę o 90 stopni na zewnątrz, lewą stopę mocno do wewnątrz. Podnieś piętę lewej nogi do góry i opuść piętę w dół - naciskając nią na ziemię tak, że noga jest mocno wyprostowana.
 parsvottanasana
2. Utrzymując ręce na biodrach pochyl się do przodu i wydłużając kręgosłup, z otwartą klatką piersiową zacznij schodzić w dół. Jeżeli trzeba zwiększyć nieco dystans – zrób to używając prawej nogi.
parsvottanasana
3. Oprzyj dłonie na klockach. Ustaw klocki tak, aby znalazły się pod barkami.
4. Naciskając opuszkami palców dłoni na klocki – wydłużaj kręgosłup, wyciągając się nieco do góry.
parsvottanasana
5. Obie nogi wyprostowane. Wyprostowane plecy.
 parsvottanasana
6. Jeżeli możesz – połóż dłonie na klockach. Utrzymuj kręgosłup dokładnie w osi z matą. Oś pozycji przebiega pomiędzy wewnętrznymi piętami.
 parsvottanasana
7. Całkowicie proste plecy, proste nogi.
8. Żeby wyjść z pozycji – podnieś się do góry. Przenieś dłonie na biodra. Przestaw klocki na drugą stronę.
Systematyczne wykonywanie asany:
  • rozciąga tyły nóg,
  • zapobiega garbieniu się,
  • uelastycznia kręgosłup.
 
Prezentowany materiał pochodzi z  DVD JOGA W DOMU vol. 1
joga w domu dvd
 
 
 
 
 
 
 

data wydruku: niedziela, 21 lipca 2019 roku 21:39:24
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=155